Jakten går vidare..

Ännu en visning avklarad nu på förmiddagen. Och nej, det blir inget. Själva lyan var egentligen fin - nymålad, fräscht badrum, stort sovrum.. men som vanligt var själva rummet (som halvt satt ihop med köket) för litet och dumt planerat. Ytterligare minus: ingen ugn, tre trappor utan hiss (det tillhör i och för sig vanligheterna här), tvång att välja stora kabelpaketet med en miljon kanaler.

Har ju insett att jag lär få flytta från mitt älskade Frederiksberg eftersom det är en ekonomisk omöjlighet att köpa en lägenhet här. Den jag var och såg på idag låg ute på Amager, och det är väl där eller på Vesterbro/Nørrebro jag lär hamna. Man får mindre för pengarna här än vad man får i Sverige och standarden ligger också en bra bit under vad jag som svensk är van vid.

På sätt och vis är det skönt att jag inte känner mig stressad att hitta en bostad, kan bo här så länge jag vill. Men det vore ju inte fel att hitta något under våren åtminstone...

Kommentarer
Postat av: A

intressant blogg!

Postat av: Ellinor

A: Visst är den..

2008-02-09 @ 17:46:52
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se