Köpstopp!

Mitt "ytliga" intresse för smink och hudvård kostar rätt mycket pengar. Den senaste månaden med Berlin, jul i Stockholm osv har jag köpt prylar för säkert mellan 2000 och 2500 DKK. Tycker ju det är fruktansvärt roligt, men till slut så kommer man ju till den gränsen då man faktiskt har så man klarar sig - åtminstone ett tag.

Därför inför jag ett litet köpstopp - verksamt mellan den 7 januari och den 20 mars (New York!). Det går alltså ut på att jag inte får lov att köpa något som helst smink, nagelprodukter eller hudvård under den här perioden utan ska använda det jag har.

Naturligtvis måste jag göra ett par undantag

--> Deodorant (fast jag klarar mig nog på de tre jag i nuläget har), tandkräm och mensskydd är tillåtet

---> Jag får gå och färga fransar och bryn vid ett tillfälle

---> Eventuellt får jag lov att köpa en ögonkräm i taxfreen på onsdag kväll då jag åker till konferensen (behöver en - råd från hudterapeuten!)

Sedan har jag redan beställt ett gäng ögonskuggor från
MAD Minerals som bör dyka upp i veckan så det är det inte så mycket att göra åt. Men i övrigt - köpstopp fr o m nu!


Kommentarer
Postat av: Jerk

haha..förlåt, tycker bara det låter roligt..nu är det köpstopp..förutom..och så ett gäng grejer :)

Postat av: Ellinor

Jerk: Määh, det är nödvändiga grejor ju! Förresten har jag hållt mitt löfte hittills.. inget annat än en ögonkräm!

2008-01-18 @ 22:51:40
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Stina

Det där låter extremt jobbigt... går det ens???? :)

2008-01-18 @ 23:31:41
URL: http://dagarmedstina.blogsome.com
Postat av: Ellinor

Stina: Hahaha.. nja, det ska nog gå bra ändå! Säger jag efter en dryg vecka :)

2008-01-19 @ 09:11:49
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se