Härliga söndag!

Jag älskar söndagar! Inga måsten, utan bara en lång skön dag att komma ifatt med saker och förbereda sig inför veckan som komma skall.

Planer för dagen

-
Städa rummet (säg den söndag då det inte är min plan.. gud, vad härligt det ska bli med en lägenhet där jag äntligen får plats med saker och ting!)

- Läsa på om andelsbolig (jag kan ingenting om räntor, pantbrev, avdrag och allt annat tråkigt som man måste sätta sig in i)

- .. och även "shoppa bank" mer ingående (Danske Bank och Nordea går bort, Roskilde Bank som jag besökte i torsdags kändes inte hundra)

- Fixa Skype så jag kan prata med Dansken i USA (har det installerat, men aldrig använt)

- Stryka och tvätta en maskin eller två (får passa på att använda mig av lyxen att ha maskin i lägenheten så länge det går)

Bara "tråkiga" saker, men jag är på riktigt bra humör och redo och ta itu med dagen!

Kommentarer
Postat av: Linda K

hurtbulle! :D

Postat av: Ellinor

Linda K: Jo, det blev ett lite fånpositivt inlägg kände jag.. :)

2008-06-29 @ 13:54:28
URL: http://nippertippan.webblogg.se/
Postat av: Sara

Lita på magkänslan! Jag har själv Roskilde (som från början var ett SEB kontor) och tycker inte de är särskilt serviceminded. De vill gärna sälja på en extra tjänster och har inga super räntor. Jag har en dansk bekant som bytt till Basisbank (en internetbank) och jag överväger själv. Kolla på bank/" rel="nofollow">https://www.basisbank.dk/raadgivning/derfor/skiftbank/



Lycka till:)

2008-06-29 @ 21:08:14
Postat av: Ellinor

Sara: Min exakta känsla! Tjejen jag pratade med på Roskilde pratade mest om hur vi skulle gå tillväga för att överföra mitt lönekonto till dem och hur jag skulle få ett nytt DAN-kort :p Tack för tipset om Basisbank, kontaktade dem för några dagar sedan och fick ett telefonnummer för att ringa om rådgivning så det tänker jag göra nu! Har också fått tips av säljaren av lägenheten om Eik Bank, också en internetbaserad sådan.

2008-06-29 @ 21:51:42
URL: http://nippertippan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se