Livsmedelsaffären från Östtyskland

Jag som alltid trott att Netto och Lidl var the lowest of the low när det kommer till livsmedelsaffärer, har idag besökt Aldi - det enda häromkring som har öppet på söndagar. Och Herre min hatt, som Trine skulle säga! Inte ett märke jag kände igen, handtextad skylt med "Kondomer, 29.95" vid kassan, minst sagt tvivelaktigt klientel (mig själv exklusive såklart *s*) och att paret bakom mig i kön dessutom pratade tyska fick mig att känna det som om jag var på besök i någon obskyr förort öster om Berlin.

Tror att mina besök där i fortsättningen endast kommer vara för att nödproviantera. I och för sig - 40 spänn för 1 liter mjölk, bröd, salami, Brieost och en chokladkaka (söndagsdekadens) är inte fy skam! Antar att det bara är jag som är snobbish och föredrar Føtex och Irma.

Kommentarer
Postat av: M

Haha, har varit inne på Aldi en gång (ja, det var en söndag och påpekas ska att jag endast följde med en vän!). Och nej du är inte snobbish (eller så är vi två), jag handlar också på Fotex eller Irma, det är det faktiskt värt. Häromkring är det faktiskt hyfsade öppettider även på söndagar. Men jag har hört att de ev ska ändra reglerna gällande öppettider ngn gng nästa år, man kan ju alltid hoppas!

Postat av: Sopheia

När jag var i Tyskland för ett par år sedan blev vi så förvånade över hur mataffärena var (t.ex. Aldi). Lidl var ju rena himmelriket i jämförelse!

2008-09-14 @ 19:53:41
URL: http://sopheia.se
Postat av: Lilla Pernilla

Jag BOR i östra Berlin och vet precis vad ni pratar om. Jag kan berätta att här finns det affärer som är ännu värre än Aldi. ICA är rena himmelriket för mig. ;)

2008-09-15 @ 21:34:09
URL: http://pernillasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se