Curly Sue

För mosig för att svara på kommentarerna som trillat in idag (spec. angående dricksens vara eller icke-vara) så det får bli tomorrow...

... men tänkte iaf blogga lite om dagens frisyrexperiment som gick ut på att undertecknad - vanligtvis medlem i Vi Plattångsberoende - bröt mönstret på försök genom att helt enkelt krama lite
Screwd från Fudge i barret efter duschen, föna med volymtratten (heter det diffuser?) och toppa med lite sillisdroppar och glansspray. Resultat = inte alls de perfekt separerade lockar som eftersträvats, men åtminstone ett steg på vägen dit. Skulle nog heller inte kalla de för lockar, snarare kraftiga vågor men visst är det enklare än man tror att ta fram självfallet... nu krävs bara lite övning (även mental sådan i syfte att vänja mig själv vid "trollooken" och att håret känns torrare än vanligt) så är saken biff. Dessutom fick jag mejl i fredags om att spiraltången redan är på väg och det kommer göra det ännu roligare att experimentera!

Nån bild på skönlockig Nippertippa släpper jag nog inte ifrån mig förrän åtminstone ett hyfsat resultat infunnit sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se