Boksvar

What the hell, eftersom "alla" redan har deltagit i bokfrågestafetten (själv har jag dragit mig in i det sista!) så gör väl jag också det eftersom jag sitter mitt i natten... rastlös och klarvaken. Så here we go.


1. Hur många böcker äger du?

Tragiskt nog inte alls så många längre då jag i ett anfall av "nu-får-det-vara-slut-med-detta-samlande" gjorde mig av med säkert ett par hundra stycken som stod och samlade damm i brorsans källarförråd (okej, LITE för att han tjatade på mig med att plocka bort all min s**t) för ett par år sedan. Vad kan det vara nu *måste räkna*, runt ett 100-tal. Och då räknas kurslitteratur. Då jag tänker efter har jag nog fortfarande ett gäng Kitty- och Lottaböcker stående kvar i nämnda källare. Hoppas jag i alla fall, om jag inte var så dum att jag slängde dem med... minns inte.


2. Senast köpta bok?

Det var ju de här.


3. Senast lästa bok?

Kajsa Ingemarsson "På det fjärde ska det ske".

Hopplöst förutsägbar triviallitteratur.


4. Fem böcker som betyder mycket för mig (som jag läst minst tre gånger)

- Oj.. om de betyder så mycket vet jag inte, men definitivt alla Kitty- och Lottaböcker samt alla böcker från TL-klubben (bokklubb för "ungdomar") jag satt med näsan i då jag var yngre.

- Per Hagman "När oskulder kysser". Himla bra bok.

- Ulf Lundell "Saknaden". Gillar honom, såväl böckerna som musiken.

- Anna-Lena Brundin "Nej tack, jag åt nyss". Rolig.

- Diverse Astrid Lindgren-böcker såklart.


5. Fem personer som jag skulle vilja svarade på dessa frågor också

Jag tror vi kan slå fast att alla redan svarat va'? Men okej, vem som helst som känner sig manad...


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag får väl svara då. Haha. Jag har faktiskt inte hunnit svara ännu

Postat av: Ellinor

Nej, det finns ju egentligen roligare "bloggstafetter" än denna.. *s*

2005-06-07 @ 17:52:27
Postat av: Anna

triviallitteraturen igen: kajsa ingemarssons nästa (?) bok, små citroner gula, köpes på vägen hem från daten och jag är fast...nästa bok får bli en tung sak....annars kanske hjärnan ruttnar för att den inte används? lr?

2005-06-07 @ 22:38:37
URL: http://mandalaya.blogspot.com
Postat av: Ellinor

*skratt* Risken finns ju.. Nej, men jag gillar eg sk "triviallitteratur" i stil med Marian Keyes och Jens Ganman som vi pratade om, men grejen med Kajsa I är att jag tycker hon skriver så opersonligt - sättet hon uttycker sig på alltså. Så no more Kajsa för min del iaf tror jag.. men happy reading :)

2005-06-09 @ 08:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se