ÄR ÖVERVÄLDIGAD...

.. av det massiva gensvaret och allt stöd jag fick efter mitt förra inlägg. Ni är verkligen ena sweethearts, värmer hur mycket som helst! De flesta av er var ju inne lite på samma spår (Get rid of him already!) så istället för att skriva samma sak till alla svarar jag lite på valda kommentarer här.

Jag på Åsen:
Visst är det mycket bortförklaringar som jag också tycker låter krystade... men att han inte är "that in to me" stämmer inte. Jag vet att han är kär i mig och han säger det hela tiden också, senast ikväll + på sms: "Vill bara säga att jag är mycket kär i dig". Så känslorna är inte problemet - bara alla missförstånd..

Agneta:
Grynet har så rätt hon... :) Försöker leva efter den devisen också nuförtiden.

Maria:
Håller med om att jag tycker han borde ta konfrontationen direkt med ex:et istället för att blunda för det. Varför skjuta upp till imorgon det man kan göra idag liksom?! Samtidigt förstår jag att situationen är delikat just nu eftersom hon är i obalans och det skulle vara katastrof för projekten det jobbar med om hon sa upp sig pga att hon blev ledsen över detta. Men jag tänker inte komma i andra hand för hennes skull...

Linda:
Vad blödig jag är.. fick faktiskt tårar i ögonen då jag läste din kommentar. Han är egentligen en väldigt bra kille, men visst får han mig att må dåligt titt som tätt. Det är det där med känslorna som gör det värt det som det är nu i alla fall..

Charlotta:
Tack för berömmet - kul att höra :)

WearSunscreen (som väl slutat blogga...):
Känslomässigt är vi nog på samma nivå, kanske inte mognadsmässigt då... Visst är det så att man har lättare att ha överse med saker som dessa om man tycker om någon och kanske komma på ursäkter varför han betedde sig som han gjorde med. Jag tar inte bara emot, det gör jag inte - skrev ett mail lite tidigare ikväll där jag fick ur mig allt jag ville säga, allt jag inte accepterar och han ringde mig förut och vi pratade ut om det igen...Känns lite bättre nu, men jag tar inte en sådan här grej till. Han har lika mycket att förlora som mig på att göra ett misstag till eftersom jag vet att han inte vill losa mig heller..

Louise:
Ja, du vet ju också hur svårt det kan vara med distansförhållanden - risken för missförstånd är så mycket större än om man har möjlighet att ses IRL då man vill och kan reda ut saker och ting. Jag uppskattar verkligen alla råd jag fått, både av alla er och av människor i min omedelbara närhet men som det är nu så säger min "gut feeling" att jag inte vill ge upp riktigt än. Är trots allt kär i honom, just nu är det hektiskt för oss båda två (men speciellt för honom i och med alla satsningar på företaget) men det kommer inte vara för alltid och jag tror det är värt att försöka kämpa lite. Åtminstone tills det är uppenbart att det inte kommer hålla i längden (vilket vi båda tror att det kan göra).

Jättetack till alla er andra som kommenterade också! Har tagit till mig allting... men for now är det E ♥ K iaf - åtminstone tills vidare. Förhoppningsvis kan vi ses om ca 1 1/2 vecka, då får jag se hur det känns IRL..

Kommentarer
Postat av: Jag på Åsen

Så klart han är kär i dig. Det tvekar jag inte på en enda sekund. Men, det jag försökte säga var att han kanske inte är tillräckligt kär?!
Jag har själv gjort misstaget att hänga kvar i ett förhållande som mest bara tar och inte ger så mycket. Stå på dig!!
/Kram Jag på Åsen

Postat av: Ellinor

Jag på Åsen: Kanske har du rätt, jag vet inte.. han har sagt att det var väldigt länge sedan han kände såhär men kanske är det inte tillräckligt.. Den som lever får se men tack för all pepp :) Kram

2005-10-24 @ 10:17:29
Postat av: Linda

Så länge de bra dagarna är fler än de dåliga så kan det vara värt att hålla kvar. Stöd hittar du här hur du än vill göra! :)

2005-10-24 @ 12:47:54
URL: http://www.lindisen.com
Postat av: Anci

Visst är han kär i dig, ingen tvekan... Men stunderna/dagarna när allt är bra måste ta överhanden. Svaret baseras enbart på egna erfarenheter ;) Usch vad man har deppat i sina dar´!
Må så gott, det är du värd =)

2005-10-24 @ 13:09:45
Postat av: wear sunscreen

Bra att du inte tar en sådan här grej till!
Det viktigaste i hela den här grejen är ju att du mår bra, hur du än väljer att "hantera" situationen.
Precis som Linda säger "stöd hittar du här hur du än vill göra". Jättebra att du vågar skriva av dig. Och man måste inte alltid ha ett "svar" till hands, Du vet vad Du känner, och Du vet hur Du mår, vad som händer runt er osv. Vi vet lite lite, men inte tillräckligt för att säga "dumpa honom" som den självklaraste saken i världen. Det enda "vi" vet är ju det vi läser, och efter ytterligare läsning så verkar han ju också "into you" (om än det fortfarande är svårt att förstå och förklara hans beteende).
Följ ditt hjärta och ta ingen skit så är jag säker på att allting kommer att att lösa sig till det bästa...
Kram på dig!

2005-10-24 @ 15:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se