BLIVANDE MURVEL?

(Utdrag ut månadens DV-horoskop för vågen):
Så som planeterna ställt sig finns goda chanser att du får en dröm förverkligad som en födelsedagspresent från livet...

Okej, den utlovade rapporten om dagens praktikbesök är... uteslutande positiv! Som väntat var det en lokalblaska det rörde sig om dit jag + handläggare promenerade tillsammans. Ska inte tråka ut er med detaljer om det 1 1/2 timme långa möte vi hade med ansvarig utgivare samt redaktionsansvarig men slutsatsen blev att de gärna ville ta emot mig som journalistpraktikant! Just det - ingen arkivering, kaffekokning eller kopiering som det antagligen hade handlat om ifall lotten fallit på en större tidning (han hade faktiskt försökt få in mig på DN men dirigerats om så många ggr till olika människor att han gav upp) utan jag blir inkastad i hetluften direkt och får skriva eget material, reportage och artiklar... Det ÄR verkligen världens chans, även om det bara är en praktik det handlar om men hur många utan erfarenhet får en sådan möjlighet på en gång...? Prövotiden är två veckor och sedan är det meningen att jag ska vara där året ut om allt går bra. Även om det inte direkt leder till jobb så ger det både erfarenhet samt referenser inför framtiden och framför allt får jag ju lov att prova på skrivandet - det kanske visar sig att det inte alls är något för mig, man vet ju aldrig! Just nu känns det i alla fall väldigt spännande och ska sätta mig och jobba på en text om mig själv som de ville ha in tills på måndag (då jag börjar), bara för att få en uppfattning om hur jag uttrycker mig. Kommer nog både hinna bli ordentligt nervös och självkritisk innan det är dags, tänk om jag är skitdålig och de kickar mig innan prövotiden ens är slut...? Tänk om jag inte lyckas få bukt med min perfektionism och sitter hela dagarna och filar på enstaka meningar medan tiden ner till deadline rinner ifrån mig...? Tänk om...

Oh well, för den nyfikne är det i alla fall här jag ska praktisera!

Ps! Måste även erkänna att jag inte är lika avogt inställd till "storebror" längre. Tänk att de faktiskt i själva verket lyssnade till vad jag ville, det trodde jag aldrig!

Kommentarer
Postat av: Blog Rankers

Hej,

jätte bra blogg! Du borde marknadsföra bloggen och få fler läsare.

Blog Rankers kan du lägga till din blogg helt gratis.

Lycka till!

T.

2005-09-27 @ 20:38:16
URL: http://www.blogrankers.com/Sverige/
Postat av: Anna

coolt. vad häftigt, jag tror du kommer få jättekul och lära dig massor!

2005-09-27 @ 20:42:39
URL: http://mandalaya.blogspot.com
Postat av: Julia

Ville bara gratulera till praktikplatsen!!!

2005-09-27 @ 20:44:03
Postat av: Ida

Vad kul!!
Man får gratulera!!

2005-09-27 @ 20:45:13
URL: http://minlillablogg.blogspot.com
Postat av: Agneta

Vad roligt att du får skriva på en gång! Och kom ihåg... Du själv är din största kritiker.

2005-09-27 @ 20:49:35
URL: http://atomflickan.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Blog Rankers: Spamvarning..

Anna: Tack, det hoppas jag också på! :)

Julia & Ida: Tack så mycket!

Agneta: Ja, men lite skrämmande också.. Jag är VERKLIGEN the biggest critic of them all, inte en nådig sådan heller..!

2005-09-27 @ 20:53:25
Postat av: sara

kör stenhårt Elenor - du fixar det kanon är jag övertygad om!

2005-09-27 @ 21:04:28
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Louise

GRATTIS! Jag tror på att få in en fot någonstans, även om du inte får vara kvar där i flera år, får du ju lite av den där erfarenheten det talas så om..

2005-09-27 @ 21:21:52
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack för senast och grattis till praktiken! Sånt där är alltid en bra erfarenhet och merit och kan ge kontakter för framtiden.

2005-09-28 @ 00:46:57
URL: http://mialottan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se