GULDKANT PÅ SKÖNHETSTILLVARON

Make-up topp 10

För inte så länge sedan listade jag ju
10 saker som sätter guldkant på tillvaron. Lipgloss Bitch gjorde en likadan lista - fast med skönhetstema, och smink- och krämjunkie som jag är så hänger jag på den också! (Utan inbördes ordning)

1. Nailtiques Protein Formula 2. Mina naglar har alltid varit mjuka och skivat sig men den här lilla flaskan har som bekant utfört mirakel. (Nu inatt råkade jag dock dänga handen mot en vägg så att högra tumnageln fick sig en krigsskada.. är helt knäckt - jag alltså! Men jag vägrar att knipsa av allihop för den sakens skull, nagellim får duga så länge)

2. Ströva runt i evigheter på gatuplanet i Magasin varje gång jag är i Köpenhamn (K blir sjukt uttråkad). I brist på Sephora i närheten så är det mitt skönhetsmecka!

3. Lumene Hydra Drops i nyansen Spring Mist. Ultralätt vardagsfoundation som är fantastisk om man eftersträvar resultatet som jag vill ha - att den inte ska synas överhuvudtaget!

4. YSL Touche Èclat. Kommentar överflödig. Till mina spruckna blodkärl på näsvingarna krävs det dock en något krämigare variant om de ska täckas helt.

5. Besöken hos frissan Natalie på Mirres. Har väl varit där fyra gånger eller något liknande nu och jag blir alltid nöjd. Blir svårt att försöka hitta någon lika bra i Köpenhamn.

6. i.d bareMinerals All-over face color i nyansen True. Påminner lite om legendariska Orgasm från NARS men är mindre aprikosig och perfekt då man bara vill ha ett rosigt skimmer dagtid.

7. Redken Color Extend Total Recharge Treatment. Oundbärlig då jag är brunett och färgen börjar se matt ut. Bara att spraya i nytvättat, blött hår.. låt verka ett par minuter (kan också lämnas kvar i håret) och skölj. Inte nog med att den fungerar som en inpackning och gör barret fantastiskt mjukt och följsamt, det ger också färgen en riktig boost (jag låter som en levande reklampelare)!

8. Papaya & Mango handkräm från Watsons eget märke i Beijing. Bästa handkrämen jag testat - och så köpte jag bara en tub! Hur ska jag överleva då den är slut?

9. Att färga ögonfransarna och brynen. I'm hooked. Naturligtvis får det inte bli för mörkt och jag lider alltid lite då fransvätskan svider i ögonen men det är det värt!

10. Sephora Super Shimmer i en nyans som jag inte vet namnet på (suddats bort) men den smakar melon! Precis lagom klistrigt gloss som ger ett jättefint blankt resultat.

Häng gärna på, skulle vara kul att se andras listor och få lite tips!

Kommentarer
Postat av: Åsa på Åsen

jag har listat mina favoriter!

Postat av: Ellinor

Åsa: Ja, jag läste precis det! Kul :)

2006-08-28 @ 18:55:27
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se