TWIST AND TURNS III

En del av er kanske minns att jag flera gånger skrivit om svårigheterna med att få betalt för jobben jag gjort åt tidningen. Det är ju inga jättegrejor utan i stort sett bara ett kalendarium jag lämnat in varannan vecka om vad som händer och sker härute. Visst hade jag kunnat frilansa mer om jag hade haft lust, gjort "riktiga" knäck.. men har valt att låta bli (helt enkelt för att jag inte mått så bra att jag orkat - too much självkritik). Till sist fick jag ju i alla fall betalt för den första fakturan i början av juni efter att ha "hotat" med att inte lämna in något mer - den andra har jag dock inte sett skymten av (fast tidningen har haft sommaruppehåll).

För ungefär en vecka sedan fick jag i alla fall ett mail från snälla redaktionschefen som undrade hur det var och skrev att han hade några grejor åt mig. Jag sa som det var, att jag jobbar på att söka jobb i Danmark + att om jag nu skulle göra något åt dem innan jag flyttar beror lite på hur det blir med betalningen - känns så osäkert. Fick svar tillbaka att de är medvetna om det och att B (ansvarig utgivare) gjort en avbetalningsplan till alla (!) som han är skyldig pengar. Tidningen övergår till varje-veckas-utgivning fr o m nästa helg vilket gör att inkomsterna blir större och de har dessutom anställt en "riktig" annonskille nu. I alla fall så bad han mig att åtminstone hjälpa honom med kalendariet den här gången också och jag lovade att komma in med det imorgon och prata lite mer också (hoppas dock jag inte stöter på killen med den dåliga ekonomin). Det är säkert dumt att ännu en gång ställa upp, men jag vet ju att jag faktiskt får pengar så småningom.. det är inte så att de uteblir - det tar bara lite tid. Fast det är inte utan att man undrar hur de ska få ihop en tidning då både fotografen och sättaren inte vill vara med eftersom de heller inte fått betalt..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se