WANTED: GROOMING

Grooming

Det är så himla synd om mig som är fattig som en kyrkråtta just nu. Inget jobb på restaurangen som det ser ut heller, åtminstone inte under resten av månaden.. sedan ska jag tjatmessa A om att låta mig få några timmar. För nåde honom om han bestämt sig för att ersätta mig med tjejen som jobbade under VM - då blir jag rejält sur (för hon var kass). Okej att jag överger dem då jag flyttar men innan dess vore det trevligt att kunna skrapa ihop så mycket flis som möjligt. För jag är nämligen i stort behov av lite grooming såhär till hösten och allt! Närmare bestämt allt det här (som jag inte har råd med nu)..

>> Klipp och färg
Var visserligen och klippte mig på
Verkstadsgatan 2 i början av juli så den delen är ingen katastrof. Orsaken till att jag gick dit var att det var billigare än min vanliga frissa men där bet jag ju mig själv i svansen eftersom hon som klippte mig (Gloria?) verkligen var kass. Otroligt hårdhänt, nonchalant (frågade inte ens om jag ville ha det stylat/plattat och det var inte tal om någon finputsning inte!) och klippte dessutom betydligt mer än jag bett om utan att säga ett knyst. Lite mer hade jag ändå väntat mig än en 10 minuters stressklippning och Det blir 350 kronor, tack! Klipp er inte där! Är i alla fall i skriande behov av att ordna till färgen inför hösten även om solen fortfarande lyser lite för starkt ( = blir solblekt) för att det egentligen ska vara dags. Gjorde ju ljusa slingor då jag var där sist så just nu kan man väl säga att jag är solblekt mörkblond med någon form av rött skimmer. Tänker absolut bli brunett igen.. det är jag numera. Känner mig så blek och håglös som blond.

>> Ansiktsbehandling
Min hy blir alltid konstig på sommaren, torr och fet på samma gång. Som det är nu får jag ta till ansiktsmask ett par tre gånger i veckan för att det ska kännas ok. Kanske är det faktiskt så att Dermalogica inte är riktigt rätt för mig i alla fall.

>> Bryn- och fransfärgning
Har jag blivit beroende av och det är definitivt ett måste om jag är brunett. Och nej, jag kan inte göra det själv.

Sedan skulle det ju egentligen vara trevligt med lite pedikyr och massage också men någon måtta får det ju vara.

Så? Kan ingen donera sisådär 2000:- till mig nu så jag kan göra detta då? :)

Kommentarer
Postat av: Liv

Du passar jättebra i brunt hår!

Postat av: Ellinor

Liv: Tack, vad snäll du är!

2006-08-13 @ 11:40:30
Postat av: Maria

det tycker jag med

2006-09-19 @ 19:09:27
URL: http://www.salong.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se