ANSTÄLL MIG!

I förmiddags kilade jag ner till en av synvårdsbutikerna här i förortscentrumet för intervjun jag nämnde. Det gick väl bra antar jag.. butikschefen berättade om butiken och vad arbetet som optikerassistent går ut på (verkar rätt komplicerat det där med olika glas, slipningar, styrkor.. det måste jag medge!). Sedan de vanliga frågorna såklart - berätta om dig själv, bra och dåliga sidor osv. Annonsen ligger ute ytterligare några veckor, efter det ska de göra en sammanställning och kalla de bästa kandidaterna till en andra intervju.. det är till att vara noggrann! Det är säkert kul och omväxlande, men det är rätt få timmar (eftermiddagar mån-fre) och inte någon jättebra lön precis men det vore hur som helst skönt att få betalt för jobbet man gör.

Stilmässigt passade jag dock rätt bra in med dagens klädsel just idag (butikschefen och optikern som var där hade båda nästan identiska kritstrecksrandiga kavaj-och-byxor):

- Svarta finbyxor, La Redoute
- Vit top, La Redoute
- Prickiga kavajen
- Högklackade mockaboots, Have2Have
- Kappan från Day BetM + vaniljfärgad stooooor skön halsduk
- Långt halsband med gröna stenar, pärlor i öronen, tre silverringar

Kommentarer
Postat av: Hedgehog-Sara

ska hålla alla tummar jag har för dig!

Postat av: Anna

Ja det här kommer gå mycket bra!

2006-02-08 @ 19:24:07
URL: http://mandalaya.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Sara: Tack!!! Börjar bli lite tveksam till huruvida jag vill ha jobbet dock men hoppas nog ändå..

Anna: Micket micket bra :) Let's hope so..

2006-02-09 @ 12:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se