SEMESTERSHOPPING OCH MUSEIMAT

Stack iväg in till stan tidigt imorse (halv 10 är tidigt för mig!) för att klippa mig - mer om det senare - och göra lite ärenden. Shoppade "handbagageväska" till Beijing på Åhléns, en offwhite-brun tyg/virkad bast väska som är tillräckligt stor för att rymma en extra tröja (blir garanterat kallt på flyget!) och allt annat man kan behöva men samtidigt inte så otymplig att den blir jobbig att kånka runt med på dagarna. Har letat ett tag efter den perfekta väskan för det syftet (bl a beställt två väskor från La Redoute som visade sig vara för stora och den från Tjallamalla är för liten) och kan inte påstå att jag hittat den men den här duger. Kanske kommer bild sedan. Blev även en välbehövlig Beijing-karta på Kartbutiken, hade velat ha en med gatunamnen på kinesiska på ena sidan och engelska på den andra men så välsorterade var de inte (om det nu finns) utan jag fick vackert välja mellan en som såg ut att vara från 1974 och och en fleximap från Insight. Ja, det blev den senare.

Mötte mamma + R för att ge dem nycklar och följde med ut till Skeppsholmen där de skulle hämta ut sina biljetter till Saltoluokta från STF. Åt sedan sen lunch på Moderna Museet.. ät inte där! Fet och tråkig mat fast restaurangen ser så fräsch ut och dessutom rätt dyrt (jag fick dessutom en liten träbit på köpet i min fläskkarré med rostad färskpotatis och cole slaw och rabarberkakan innehöll.. eh, kanske 1% rabarber). Åkte hem med kanonhuvudvärk - blir gärna så då det är väderomslag - och har legat och sovit sedan dess.. vaknade tyvärr med värken kvar. Ja, det var min dag.. nu ska jag uppdatera mig på lite bloggar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se