BAD MAMAS & OKEY TAPAS

Tapas
Inte våra tapas

Efter fika* hos mamma + R igår tillsammans med K  var vi hungriga (nej, kladdkaka med grädde samt wienerlängd var liksom inte enough, jag åt yttepyttelite, börjar verkligen skärpa mig på den fronten = bra!) och styrde kosan sisådär 150 meter till Mamas & Tapas på Scheelegatan för lite refill av näringsförrådet. Eftersom luften fortfarande var rätt ljum fast klockan närmade sig 9 placerade vi oss på uteserveringen som också hade värmelampa. Hade var ordet därför att den av någon anledning stängdes av sisådär 10 minuter efter vår ankomst och då vi försökte påtala detta för den förvirrade servitrisen fick vi en förklaring som, ja.. inte var någon förklaring. Så jag vet fortfarande inte vad som hände. Och jag tror egentligen inte att hon visste det heller. Konstigt var i alla fall att hon först sa "ja" då K var inne och bad henne sätta på den första gången. Jaja, det fanns filtar så vi frös inte ihjäl i alla fall. Samma servitris kom för övrigt med en stor juicedrink till K som bett om en alkoholfri öl. Och då både han och jag försökte förklara detta verkade hon inte förstå det heller.. "Ja, alkoholfri?". Så vi nöjde oss. Maten var okej, delade på 6 tapas och det var lagom - bäst var scampin i het vitlökssås men det tycker jag alltid. Totalt sett.. inga fler besök på Mamas & Tapas, främst pga servicen. Tacka vet jag Oxid Bar, mitt favoritställe för tapas i stan. Dessutom har de en killer Soppa Mediterranea för bara 109:- och de söta/trevliga servitörerna plus den mysiga miljön gör sitt till. Det stället kan jag rekommendera!

* Det är en whoooole other story som vi kan ta sedan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback