STATUS: BASGARDEROB

Nix, jag har inte läst Ebbas Stil (och kommer sannolikt inte heller att göra det) - dock är hennes lista på "måsten" i basgarderoben lite intressant och har ju dessutom gått laget runt redan (sågs senast hos Polly) så jag hoppar också på!

KLÄDER

Två par jeans -
Jeans har jag väl, dock inga fancy-schmancy och inga jag trivs sådär hundra i (ska det vara så svårt att hitta ett par raka med lagom slitning som sitter snyggt?). Konstigt nog har jag flera par som enbart används på våren/sommaren då de bara är snygga om jag får vika upp dem på vaden. Favoriterna f n är dock ett par stuprör från HMs &-kollektion som satt som ett korvskinn då jag köpte dem men som visade sig vara helt perfekta!

En kashmirkofta - Nä. Kashmir är inte mitt favvomaterial (inbillar mig dumt nog att det känns lite tantigt?) men det är helt klart något som borde inskaffas. Kanske till hösten.

Ett par svarta finbyxor - Bara ett par?! Jag är the queen of svarta byxor, trivs bättre i det än i jeans även om jag har börjat tänka om.

Ett par svarta shorts - Nä, alltså - som bekant är jag ingen shortsmänniska. Känner dock att det vore en bra investering inför Beijing-resan (fast kanske snarare vita eller beiga) men jag trivs helt klart bättre i kjol.

En vit skjorta - Jag har två som främst används på restaurangen men skjortor är inte alls min stil (känner att jag börjar låta neggo - vad gillar jag egentligen liksom?).

En kavaj - Flera och just nu gillar jag min prickiga. Skulle dock vilja investera i en snyggt skräddad svart.

En svart kofta - Ja, en som jag gillar och använder jättemycket. Dock är det lite glitter i den så det skulle nog vara bra att investera i en tjockare som mer kan räknas som "bas".

En kofta i en annan färg - Check. Jag älskar omlottkoftor.

En jeanskjol - Ja, fast det är väl inte riktig denim även om det ser ut som det. Det är en pennkjol och har alldeles för hög slits som kasar upp hela tiden. Gillar men används inte så ofta av anledningen jag nyss nämnde.

Två svarta toppar - Nej, det borde verkligen införskaffas. Men jag föredrar vita toppar, de blir inte lika urtvättade.

Två vita toppar - Ja, fast borde ha fler. Gillar dock min nya från Wera (fast det är tryck på den, räknas det då?).

Två svarta linnen - Jag har nog fler. Men det är också en kategori som borde fyllas på.

Tre vita linnen - Det har jag nog. Letar efter det perfekta ribbade linnet (kanske Filippa K?).

En trenchcoat - Nej! Inte för att jag inte letat hela våren men till slut gav jag upp (alla ser så billiga ut!) och köpte den här jackan istället.

En vinterkappa - Jag har fyra men två av dem måste sys in innan de går att använda igen. Den jag köpte i höstas har blivit välanvänd!

En svart klänning - Flera stycken!

SKOR

Ett par partysandaletter -
Snarare partypumps men de festar jag sällan i, det brukar bli stövlar.

Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - Alltså, vadå boots? Stövlar har jag i båda färgerna men om man med boots menar Fryes typ så blir svaret nej - känner mig klumpig i det.

Ett par ballerinor - Har några par men kommer nog trots det att köpa ett antal nya (troligtvis i Beijing).

Ett par partyskor - Det har vi väl redan klarat av?

Ett par söta gummistövlar - Sorry, men jag tycker inte att gummistövlar ingår i basgarderoben. Jag har ett par gamla Tretorn men de har jag donerat till mamma som har större användning för dem än vad jag har.

Två par gympaskor - Jag har ett par som aldrig används. Trivs inte alls i skor utan klack (med undantag av ballerinor) eftersom jag känner mig kort och klumpig i det. End of story.

ACCESSOARER

En mellanstor vardagsväska - Har ett par stycken men ingen som känns hundra. Borde också investera i men jag hittar ju aldrig "den perfekta väskan". Alternerar ständigt mellan väskor.

Ett par mörka solglasögon - Två par billiga men jag tycker det är riktigt svårt att hitta solglasögon.

Ett par skinnhandskar - Check. Ett par svarta, köpta för det facila priset av 50 DKK på Ströget i Köpenhamn. Köpte ett par bruna med i höstas men har dessvärre tappat den ena.

En pashminasjal - Ick, det spelar ungefär i samma liga som kashmir för mig. Men jag håller på och tantar till mig så det kommer säkert det med..

En weekendbag - Jag håller mig till kabinväskor på hjul.

En partyhandväska - Ja, ett antal.

En kuvertväska - Ja, fast tyvärr har handledsbandet gått av. Men den funkar ändå. Inte för att jag någonsin använder den.

SAMMANFATTNINGSVIS...

... kan det ju konstateras att min basgarderob är under all kritik. Fast på något konstigt vis klarar jag mig ändå och jag känner faktiskt inte att jag saknar så mycket.

Kommentarer
Postat av: hotspot

Ganska bra lista ändå även om t ex 3 vita linnen är på tok för lite för hotspot...

Postat av: Ellinor

Hotspot: Baslinnen-/toppar kan man aldrig få för många av! Synd bara att det ska vara så svårt att hitta några i bra kvalitet.

2006-05-01 @ 16:31:14
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Maria

Cherry-tee och Calida är riktigt bra :)

2006-05-01 @ 16:45:18
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Ellinor

Maria: Ja, Cherry-Tee har jag haft i tankarna många ggr men Calida har väl bara stora storlekar har jag för mig att jag läst hos Linda K? Föredrar också toppar framför linnen vilket gör det ännu svårare..

2006-05-01 @ 16:51:06
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se